З Гренландії додому напередодні Великодня повернувся екіпаж мелітопольських авіаторів, які в екстремальних полярних умовах рятували данську оборонну базу від замерзання, йдеться у сюжеті ТСН.
Спецоперація “Північний сокіл” тривала майже місяць. Арктична станція Міноборони Данії знаходиться на півночі острова Гренландія, а навкруги – крижана пустеля. Доставити рятувальне пальне в таких умовах – надскладне завдання. Мелітопольський екіпаж виявився єдиним в світі, кому це під силу.
Українцям в Гренландії фактично доводилось виконувати неймовірні речі. У 40-градусний мороз, потужний вітер, посадкова смуга – суцільний лід, ще й коротша, ніж потрібна для посадки військово-транспортного ІЛ-76. І такі екстремальні рейси українці виконували щодня.
Ще у 2008 смугу пошкодили і зрештою вкоротили казахські пілоти. Жодних диспетчерів і навігації – садовити літак в таких умовах доводилось, покладаючись на зір і уміння. “Це укочений сніг, вона слизька для літака, літак сідав з граничною допустимою посадковою вагою на цю смугу, і найбільша складність – його посадити і утримати на смузі під час пробігу”, – розповідає заступник командира 25-ї бригади транспортної авіації ЗСУ Євген Шкурат. Щоразу по тридцять тон, загалом дванадцять екстремальних рейсів. Вильоти українці здійснювали з американської найближчої військової авіабази – за 1200 кілометрів.
“Була й стрілецька підготовка, захист від бактеріологічної зброї, і ми, два екіпажі, що пройшли перевірку НАТО”, – розповідають льотчики. Мелітопольський екіпаж має найвищий у НАТО рівень кваліфікації. Це означає – можуть виконувати операції у найнесприятливіших умовах. На рахунку українців таких уже вісім. Наступного року спецоперацію у Гренландії найпевніше також виконуватимуть наші.