Український мультфільм-довгобуд від студії FILM.UA «Мавка. Лісова пісня» влаштував світову експансію. Права на його показ купили майже всі країни Європи, попереду – Америка та Азія.
«Війна дала нам шанс бути почутими, – говорить CEO кіностудії FILM.UA Вікторія Ярмощук. – Я би хотіла такого шансу не мати, але якщо вже ми його отримали, то скористаємося». У компанії помітили тренд: міжнародному ринку стають цікавими історії, що раніше розглядалися групою винятково як локальні. «Румунські партнери, читаючи етно-трилер «Зілля» за мотивами повісті Ольги Кобилянської, кажуть, що їм близька ця історія, вони хочуть її робити», – розповідає креативна продюсерка FILM.UA Анна Єлісєєва.
У FILM.UA вже є успішний кейс світової експансії: права на показ мультфільму «Мавка. Лісова пісня» за мотивами пʼєси української письменниці Лесі Українки придбали понад 20 країн Європи. Тільки під час кіноринку на останньому Каннському кінофестивалі в травні команда домовилася про прокат у Данії, Швеції, Норвегії, Фінляндії, Ісландії, Греції та Монголії.
Про те, що FILM.UA працює над анімованою історією за мотивами «Лісової пісні» Лесі Українки, вперше заговорили в 2015 році. «Мавка» заробила реноме довгобуду. Пандемія та російське вторгнення подовжили термін створення мультфільму. Попри це команда планує закінчити виробництво наприкінці вересня.
Ще одна відповідь на запитання «Чому так довго?»: піар-кампанія «Мавки» розпочалась ще до старту продакшну, пояснює продюсерка проєкту Ірина Костюк. Це не відповідає світовій практиці; команда не планувала робити це так рано, але новина про мультфільм за мотивами Лесі Українки потрапила в нерв часу. «Тизер, який ми робили виключно для бізнес-цілей, набрав мільйони переглядів», – згадує Костюк.
Це відео команда розробляла для пітчингу на ко-продакшн-форумі Cartoon Movie у французькому Бордо. «Нас відібрали на івент, де українських проєктів до цього не було ніколи», – каже Костюк. У Бордо «Мавка» отримала перше визнання, а разом із ним – пропозиції міжнародного ко-продакшну від Канади, Франції, Німеччини та Бельгії. Втім виробництво залишили в Україні. «У нас нижчий бюджет, ніж в Європі й у Канаді, – пояснює продюсерка мультфільму Ірина Костюк. – А щойно запускаєш міжнародного партнера, кошти зростають».
Джерело: Forbes