Журналісти отримали низку копій внутрішніх документів бойовиків від джерел в українських спецслужбах про стан економіки і соціальної сфери окупованих територій Донбасу, – передає НВ.
Дані свідчать, що опалювальний сезон в ОРДЛО почався з колапсу в енергетиці і в управлінні залізниць.
Самопроголошені міністри «ЛНР» і «ДНР» тісно співпрацюють з російським урядом, але не можуть домогтися базових гуманітарних поставок для забезпечення життєдіяльності окупованих територій.
Бойовикам не вистачає реагентів на очищення води для потреб населення, а шахтарям урізають зарплати через ремонт шахт. При цьому в статистиці «республік» зашкалюють цифри зі сплати населення за комунальні послуги у поточному році.
НВ вибрав найбільш показову інформацію з документів для публікації.
БРУДНА ПИТНА ВОДА
Росія не поставила в ОРДЛО обіцяні 300 тонн хлору для очищення питної води. В середині вересня самоназваний міністр будівництва терористичної організації «ДНР» Денис Чуприна звернувся в міністерство будівництва РФ. Він пише заступнику міністра Мінбуду РФ Леоніду Ставицькому перелік невиконаних зобов’язань російського уряду перед бойовиками. Серед яких: будматеріали, насоси, засувки, а також хімічні речовини для очищення питної води.
З листа стає зрозуміло, що між так званим Міністерством будівництва ДНР і Мінбудом РФ 24 грудня 2018 року був укладений договір на поставку цих матеріалів. Кремль договір не виконав, хоча документ був підписаний генеральним підрядником РФ.
Так, за словами Чуприна, за дев’ять місяців 2019 року, «ДНР» розраховувала отримати від росіян: 1, 6 тис. тонн рідкого хлору, 610 тонн гіпохлориту натрію, 23 тонни активованого вугілля, 33 тонни флокулянта (DB45, PWG), 15 тонн перманганату калію, 500 тонн сірчанокислого алюмінію і близько 100 тонн гіпохлориту кальцію, але отримала, лише 1,3 тис. тонн рідкого хлору і 444 тонни гіпохлориту натрію. Інші реагенти не поставлялися.
НЕВИКОНАННЯ ОБІЦЯНОК РОСІЯН
Кремль передумав виділяти в ОРДЛО $ 20 млн на ремонт автодоріг. Так званий міністр інфраструктури Олександр Басов в службовому листі до заступника голови «уряду ЛНР» Олені Костенко повідомляє про нараду в Ростові-на-Дону з російськими чиновниками.
У цій нараді взяли участь офіційні особи Управління автодоріг РФ Олександр Яхнюк, головний дорожній інженер цього регіону РФ Дмитро Макаров і самопроголошений міністр інфраструктури ДНР і сам Басов.
Згідно з документом, Росавтодор запропонував сепаратистам $ 20 млн на ремонт доріг, але після додаткових консультацій суму зменшили до $ 8 млн у зв’язку зі скороченням сприятливих погодніх умов восени.
Басов підкреслює, що відправляв кілька запитів в Росавтодор про виділення грошей в кінці літа. Спочатку йому відповіли, що питання обробляється. А в наступному місяці не надали навіть формальної відписки.
КОЛЛАПС ЗАЛІЗНИЦІ
Бізнесмен Сергій Курченко заборгував залізничникам близько $ 5,5 млн. Бізнесмен Сергій Курченко, який контролює велику частку вугледобувної промисловості ОРДЛО, накопичив за 2019-й рік близько $ 4 млн боргів за залізничні перевезення підприємству «Донецька залізниця», яка об’єднує дороги «ЛНР» і «ДНР».
Керівництво дороги просить так званого міністра доходів і зборів ДНР Євгенія Лавренова допомогти з поверненням боргів «Внешторгсервіса» Сергія Курченка. Відзначається, що в таких умовах підприємство не може виплачувати зарплату, а робочі загрожують страйками. Заборгованість по зарплатах становить понад $ 1 млн.
Повідомляється, що залізниця буде змушена зупинити перевезення не тільки вантажів філій ЗАТ «Внешнеторгсервіс», а й інших вантажовідправників, що паралізує роботу промисловості в «ЛНР».
РЕМОНТ ЗАМІСТЬ ЗАРПЛАТ
Будівництво тимчасового водовідливу на шахті «Червоний жовтень» замість зарплат шахтарям. Підприємство терористів по реконструкції шахт вирішило спорудити водовідливний комплекс на шахті «Червоний жовтень» у місті Єнакієве. У зв’язку з цим, в.о. гендиректора Роман Ястремський просить заступника міністра «ДНР» внести зміни до кошторису на 2019 рік.
Він запропонував знайти $ 1 млн на зведення водовідливу за рахунок скорочення зарплат шахтарям різних підприємств, більш ніж на $ 170 тис. І додатково знизити оплату за електроенергію на $ 800 тис. Такі заходи, чиновник-сепаратист аргументує тим, що потрібно запобігти затопленню перспективної шахти «Комсомолець Донбасу».
ЕНЕРГЕТИЧНА КРИЗА
Зуївська ТЕС шукає вугілля. Зуївська ТЕС розташована в 40 км на схід від Донецька. До 2017 року входила до холдингу ДТЕК Ріната Ахметова і покривала третину потреби населення області в електроенергії. Після блокади потрапила під «націоналізацію» терористів.
Згідно з документами, в жовтні бойовики обговорювали, що щоденні витрати вугілля на 1 тис. тон більше, ніж надходить на станцію. Через це неможливо забезпечити повноцінну роботу ТЕС. Залишки вугілля оцінювали в 70 тис. тонн.
На цих ресурсах електростанція може працювати тільки в одноблочному режимі близько 30 діб, йдеться в матеріалах наради, які потрапили в розпорядження НВ. Якщо терористи не знайдуть додаткове вугілля, то ТЕС не зможе увійти в осінньо-зимовий період.
Щоб знайти вугілля, якого бракує, в так званому міністерстві, вирішили залучити поставки чорного палива з шахти Шеглівска-Глибока, але проби вугілля показали: у нього незадовільні результати плавлення.
БАГАТОМІЛЬЙОННІ БОРГИ ЗА КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ
У ЛНР пропонують підняти тарифи попри борги. Жителі так званої «ЛНР» накопичили неоплачених тарифів на $ 40 млн. Найбільшу частку склали борги за центральне опалення та гарячу воду.
При цьому в «ЛНР», у випуску експрес-статистики, звітують перед керівництвом терористів про перевиконання оплат за комунальні послуги в першій половині 2019 року, наприклад, в Перевальському районі, сума оплат досягла 111%.
У статистиці йдеться, що цифру у понад 100%, вдалося досягти отриманням стягнень за попередні періоди заборгованостей. Також «республіканська» служба по тарифах рекомендує збільшити вартість комунальних послуг для різних груп населення на 10% або 7%.