Вперше в історії України цивільному кораблю присвоєне ім’я прикордонника – теплохід «Ігор Момот», який досі носив назву «Дніпропетровськ», після ретельного капремонту на Кілійському суднобудівельно-судноремонтному заводі, 7 грудня урочисто спущений на воду.
«Прописка» корабля – Ізмаїл, місто, у якому генерал-майор ДПСУ Ігор Момот служив до призначення начальником Навчального центру Держприкордонслужби в Оршанці під Черкасами (до речі, нині він теж носить ім’я Ігоря Момота). Вже з Черкас, Ігор Момот відправився у зону АТО на чолі мотоманевреної групи – і загинув 11 липня 2014 року під час обстрілу з російських реактивних установок залпового вогню…
Одещина і Черкащина були однаково рідними для генерала, в обох областях на його честь названі школи і вулиці, а тепер по Дунаю курсуватиме ще й теплохід, названий на його честь.
Судно Українського Дунайського Пароплавства свого часу збудоване в угорському Будапешті, а родина Ігора Момота, чий батько теж був кадровим офіцером, декілька років проживала саме в Угорщині…
Довжина корабля – 57,6 м; ширина – 8,6 м, висота – 6,5 м. Судно, яке має потужність двигунів 10 тисяч к/с, може використовуватися як буксир і переміщувати Дунаєм по 8-9 барж водночас.
Прикордонники, з якими довелося поспілкуватися автору цих рядків, кажуть: справжній Ігор Момот був навіть сильнішим від залізного «Ігоря Момота» – в боях на Сході він командував 500 прикордонниками, і доки він був живий – жоден із них не загинув…
Андрій КРАВЕЦЬ, фото Анатолія ПАЛЮХА та Павла БОЙЧЕНКА